Battal Yıldız: Malatya Sevdalısı ve Ankara’nın Çalışkan İsimlerinden Biri
Battal Yıldız, Ankara Malatya Dernekler Başkanı ve Malatya Dernekler Birliği (MADEB) Başkanı olarak tanınan bir isim. Kendisi tam bir Malatya aşığı olarak biliniyor. 6 Şubat'ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerden sonra, Malatya'ya ilk andan itibaren yardımlarını gönderdi ve hızla Malatya'ya giderek insanlara yardım etmeye başladı. Malatya'ya olan sevdasıyla bilinen Başkan Yıldız, bugünlerde Ankara Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi'nde Yüksek İstişare Komisyonu'nda görev almaya hazırlanıyor. Çalışkanlığı ve bitmek bilmeyen enerjisi ile Ankara ve Ankaralı hemşehrileri için de çalışmalarına ve hizmet etmeye devam ediyor. Yıldız, aynı zamanda Malatyalıların Ankara'daki sesi ve soluğu olduğu gibi, Malatyalı bütün misafirlerini Ankara'da ağırlayıp hemşerilerine yardımcı oluyor. Malatya'dan Ankara’ya giden herkesin ilk uğradığı yer Battal Yıldız’ın ofisi ya da Ankara Malatyalılar Derneği oluyor. Battal Yıldız "Malatya Bizim Her Şeyimiz" diyor.
Ankara'da kaldığımız 4 gün boyunca bizim de adresimiz Sayın Başkan'ın Ofisi oldu. Sayın Yıldız'a bu anlamda çok teşekkür ederiz. Sayın Yıldız'la yaptığımız bu güzel söyleşiyi siz değerli okurlarımız için haberleştirdik.
Ankara Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi'nde görev alacağınızı duyduk. Konuyla ilgili bir açıklama yapabilir misiniz?
Battal Yıldız: Ankara Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Başkanı Halil İbrahim Yılmaz Bey'in bir daveti vardı. Yüksek İstişare Kurulu'nda görev almam ile ilgili sağ olsun böyle bir görevi bize uygun gördüler. Yüksek İstişare Kurulu'ndan sonra da Kent Estetiği Birimi'ni büyük ihtimalle alacağız. Malatyalı biri olarak Ankara'ya hizmet etmek konusunda elimizden gelen desteğimizi, bilgi birikimimizi orada göstereceğiz.
Malatya Kayısısının Tanıtımı İçin Çok Çaba Sarf ediyorsunuz. Neler Söylemek İstersiniz?
Battal Yıldız: Kayısı denilince aklımıza ilk gelen kayısının başkenti Malatya oluyor. Malatya denilince de aklımıza yine ilk gelen güneşin altın sarısı kayısımız geliyor. Bugün dünyanın en çok kayısı ihtiyacını Malatyamız karşılıyor ama kayısımız yeterince değer görmüyor ve hak ettiği fiyatlardan satılmıyor. Kayısımıza herkesin sahip çıkması gerekiyor. Veli Ağbaba dışında diğer yöneticilerimiz veya siyasetçilerimiz bu konuda bence daha fazla sorumluluk almalılar. Kayısıyı şu anda sadece Veli Bey tanıtmaya çalışıyor. Geçen günlerde Kent Konseyi seçimi vardı. Çankaya Belediye Başkanımız Hüseyin Bey de Malatya’dan çok kayısı getirmişti. Çankaya Belediye Başkanımız Hüseyin Bey ile beraber Mansur Başkanımıza, Mamak Belediye Başkanımıza, Keçiören Belediye Başkanımıza, Etimesgut Belediye Başkanımıza ve kayısımızı burada misafirlerimize dağıtıp ikram ettik. Malatya'nın kayısısı, insanlarımızın geçim kaynağı. Ancak ekonomik şartlardan dolayı kayısı fiyatlarının artması gerekirken düştüğü söyleniyor. Bu konuda şehrin ileri gelenleri, yöneticileri ve siyasetçileri kayısı için birlik beraberlik içinde olmalılar bence.
Sizce Malatya yeterince tnıtılıyor mu?
Battal Yıldız: Belediyelerde, özellikle Büyükşehir Belediyesinde Malatya'nın tanıtımına dair bir çalışma yapılmadığını görüyorum. Malatya'nın kayısısı ve değerleri tanıtılmalı. Biz de nerede bir Malatyalı varsa elini tutmak istiyoruz. Telefonlarımızın konumu Malatya'dır. Malatya bizim sevdamız. Tüm hemşerilerimize sağlık ve başarılar diliyorum. Malatyanın can damarı olan kayısımıza hep beraber sahip çıkalım.
Veli Ağbaba’nın Teknik Ekibi İçinde Yer Aldınız. Neler Söylemek İstersiniz?
Battal Yıldız: Yerel seçimlerden önce Malatya'ya geldim. Seçim döneminde uzun bir süre Malatya'da kaldım. Seçim döneminde Veli Bey'in teknik ekibinde bir süre çalıştım. Malatya için çok güzel projeler üretmiştik, ancak kısmet olmadı. İnanıyorum ki önümüzdeki süreçlerde Veli Bey'in kamuoyuyla paylaştığı projeler yeni belediye başkanımız tarafından benimsenir ve uygulanır. Bu projelerin Malatya'ya faydası olacaktır. Ancak şu anda bu projeler konuşulmuyor. Bunlar çok büyük projeler. Umuyorum ki yeni başkanımız bu projeleri uygular. Belki yeni başkanımızın farklı projeleri vardır. Önemli olan Malatya'nın kazanmasıdır. Bence seçimi kazanan başkan, diğer başkan adaylarının projelerini de inceleyip şehir için önemli olan projeleri alıp kullanmalı. Burada kişiler gidip gelir ama Malatya her daim bakidir. Veli Bey'in çok güzel projeleri vardı. Bunları Sami Başkan bence Malatya için kullanmalı diye düşünüyorum. Veli Bey Malatya ile yatıp kalkıyor. Böyle bir insanın şehrine faydası olur. Çünkü Veli Bey "Malatya benim her şeyim" diyor. Burada Veli Bey’e de selamlarımı iletiyorum. Malatya için yapmış olduğu çalışmalardan dolayıda Veli beye minnetarız.
Malatya Kayısı Festivali Sizce Yapılmalı Mı?
Battal Yıldız: Malatya'nın artık normal yaşamına dönmesi lazım. Malatya'nın sosyal, kültürel, sanatsal ve edebi aktivitelerinin tekrar yapılması gerekiyor. Malatya insanının morali bozuk ve sahipsiz kaldı. Malatya esnafı perişan durumda, otellerin hali içler acısı. Bu insanların alışveriş yapabilmesi, ekonomik olarak rahatlaması gerekiyor. Depremden etkilenen Malatyalılar için moral bulmak önemli. Malatyalıların deprem psikolojisinden kurtulması gerekiyor. Bu süreç belki yıllarca sürecek, ancak normal hayata dönmeleri lazım. Bunun için de bence kayısı festivali dolu dolu yapılmalı. İnsanlarımızın biraz olsun morale ve motivasyona ihtiyaçları var. Kayısı festivali hem insanımıza hem de şehrimize çok iyi gelecektir. Kayısımız kayısı festivali ile birlikte tanıtılmış olacaktır. Bence artık Malatya'da yapılan film festivali de tekrar başlatılmalı. Dediğim gibi, şehrin tekrar ayağa kalkması ve normalleşmesi lazım. Bunun için de birlik beraberlik şart. Gün kavga ve ayrışma günü değil, gün birleşme ve ayağa kalkma günü olmalı. Arguvan Türkü Festivali gibi etkinliklerin yapılmasını da destekliyorum. Festivalleri ve fuarları bahanelerle ertelememek gerekiyor. Malatya'nın kültürünü ve mevcut durumunu ortaya koyacak etkinlikler düzenlenmeli. Hemşehrilerimizin yolu açık olsun. Röportaj: Erdal ÖZTÜRK







