“Malatya’daki Yıkım Çok Büyük”
Uzun yıllardır Ankara’da yaşadığını ancak Malatya ile bağını hiç koparmadığını ifade eden Erdoğan, yıl içerisinde birkaç kez memleketine geldiğini söyledi. Özellikle deprem sürecinde sık sık Malatya’da bulunduğunu belirten Erdoğan, şehirdeki yıkımın büyüklüğüne dikkat çekti.
“Ben en son Kurban Bayramı’nda gelmiştim. Yılda en az iki üç kez Malatya’ya geliyorum. Deprem sürecinde de sık sık geldim. Malatya’da yıkım gerçekten çok büyük. Can kaybı bazı illere göre daha az olabilir ama yıkım açısından bakıldığında durum oldukça ağır.”
“Deprem Sonrası Şehir Yeniden Planlanmalıydı”
Deprem sonrasında Malatya’nın yeniden planlanması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, şehir merkezinin modern bir şekilde kurulması için önemli bir fırsat yakalandığını ancak bunun yeterince değerlendirilemediğini söyledi.
“Deprem büyük bir felaket ama şehir planlaması açısından da bir fırsat olabilirdi. Çarşı merkezi, ana caddeler ve ticaret alanları çok daha modern ve planlı bir şekilde yapılabilirdi. Ne yazık ki bugün ortaya çıkan tablo o potansiyeli tam olarak yansıtmıyor.”
“Şehir Merkezi Olmadan Ekonomi Ayağa Kalkamaz”
Malatya’da ekonomik hayatın henüz normalleşmediğini ifade eden Erdoğan, esnafın hâlâ konteynerlerde faaliyet göstermesinin büyük bir sorun olduğunu belirtti.
“Bir şehrin can damarı esnaftır. Eğer şehir merkeziniz yoksa ekonomik hayatın normale dönmesi çok zor. Depremin üzerinden üç yıl geçti ama çarşı merkezi hâlâ tam anlamıyla ortaya çıkmış değil. Esnafın büyük bölümü konteynerlerde faaliyet gösteriyor.”
“Malatya Ciddi Göç Verdi”
Deprem sonrası Malatya’nın önemli ölçüde göç verdiğini söyleyen Erdoğan, özellikle büyük şehirlere yoğun bir göç yaşandığını ifade etti.
“Depremden sonra Malatya’dan ciddi bir göç oldu. Ankara’da yaşıyorum, deprem sonrası yaklaşık yüz bin civarında Malatyalı Ankara’ya geldi. Bir kısmı geri döndü ama önemli bir kısmı orada yaşam kurdu. Malatya’nın yeniden güçlenmesi için Malatyalıların tekrar memleketlerine dönmesi gerekiyor.”
“Ekonomide Üretim Şart”
Türkiye ekonomisine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Erdoğan, ekonomide kalıcı düzelmenin üretimle mümkün olacağını söyledi.
“Ekonominin düzelmesi için üretim şart. Üretim olmadan enflasyon düşmez. Faiz oranları şu anda çok yüksek. Yüzde 40’ın üzerinde kredi kullanan bir esnafın ya da iş insanının bu krediyi geri ödemesi oldukça zor.”
“Türkiye Seçim Atmosferine Giriyor”
Siyasi gündemi de değerlendiren Erdoğan, Türkiye’nin önümüzdeki dönemde seçim atmosferine gireceğini ifade etti.
“Erken seçim olur mu olmaz mı bilemem ama en geç iki yıl sonra zaten seçim var. Bu süreçte seçim ekonomisi uygulanacaktır. Devletin imkânları daha fazla kullanılacak. Bu da ekonomide yeni sıkıntılar doğurabilir. Enflasyon yeniden yükselme riski taşıyor.”
“CHP’li Belediyelere Yapılan Operasyonlar Tartışma Yarattı”
Son dönemde özellikle Cumhuriyet Halk Partili belediyelere yönelik yapılan operasyonların kamuoyunda ciddi tartışmalara neden olduğunu ifade eden Erdoğan, bu süreçte hukukun herkes için eşit şekilde işlemesi gerektiğini söyledi.
“Bir ülkede hukuk herkese lazım. Bu operasyonlar Cumhuriyet Halk Partisi’ne yapılmış olsa da başka bir partiye yapılmış olsa da aynı şeyi söylerim; eğer ortada bir suç varsa elbette herkes yargılanabilir. Hiç kimse hukukun üstünde değildir. Ancak yargı sürecinin adil, şeffaf ve hukuka uygun şekilde yürütülmesi gerekir.”
Erdoğan, tutuklamanın hukuk sisteminde son çare olması gerektiğini belirterek şunları söyledi:
“Tutuklama en son başvurulacak yöntemdir. Eğer bir kişi kaçma şüphesi taşımıyorsa veya delilleri karartma ihtimali yoksa tutuksuz yargılama esas olmalıdır. Bir belediye başkanının seçilmiş bir kişi olduğunu da unutmamak gerekir. Bu nedenle yargı süreçlerinin daha hassas yürütülmesi gerekir.”
Türkiye’de son dönemde hukuk sistemine olan güvenin tartışılmaya başlandığını ifade eden Erdoğan, bunun toplum açısından önemli bir sorun olduğunu belirtti.
“İnsanların hukuka güvenmesi gerekir. Hukuka güven azaldığı zaman toplumda ciddi sorunlar ortaya çıkar. Bir vatandaş bir dava açtığında ‘acaba bu hakim hangi görüşten’ diye düşünmeye başlarsa bu sağlıklı bir durum değildir.”
“Malatyaspor’a Yazık Oldu”
Malatyaspor’un yaşadığı düşüşün kendisini üzdüğünü dile getiren Erdoğan, geçmişte kulüpte yöneticilik yaptığını hatırlatarak şunları söyledi:
“Malatyaspor yıllarca Süper Lig’de mücadele etmiş güçlü bir takımdı. Ama yanlış yönetimler yüzünden bu noktaya geldi. Bu durum gerçekten Malatya adına büyük bir kayıp.”Y. Malatyaspor için çok ciddi kara para ve usulsüzlük yapıldığına dair iddialar var bence bunlar yargıya taşınıp araştırılmalıdır. Kim suçluysa hukuk karşısında cezasını çekmelidir. “Malatya’ya Okul Yapma Sözü Verdim”
Hayır faaliyetleriyle de tanınan Erdoğan, Malatya’ya bir okul kazandırma sözü verdiğini ve bu projeyi hayata geçirmek istediğini söyledi.
“Malatya’ya bir okul yapma sözümüz var. Depremden önce bu projeyi planlamıştık ancak deprem süreci nedeniyle biraz beklemek durumunda kaldık. Şehrin yerleşim düzeni netleştikten sonra inşallah bu okulu yapacağız. Allah ömür verirse sözümüzü yerine getireceğiz. Eğer biz yetişemezsek çocuklarımız ve vakfımız bu projeyi tamamlayacaktır.”
“Malatya Benim Ailem”
Malatya’ya olan sevgisini her fırsatta dile getiren Erdoğan, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Ben Malatya’nın bir evladıyım. Malatya’yı çok seviyorum. Hemşehrilerimin her zaman yanında olmaya çalışıyorum. Malatya için elimden gelen ne varsa yapmaya hazırım. Çünkü Malatya bizim için çok özel bir yere sahip.”
Konuşmasının sonunda yaklaşan bayram dolayısıyla tüm Malatyalıların bayramını da kutlayan Erdoğan, Malatya’nın yeniden ayağa kalkacağına inandığını söyledi.
Röportaj: Erdal ÖZTÜRK
Uzun yıllardır Ankara’da yaşadığını ancak Malatya ile bağını hiç koparmadığını ifade eden Erdoğan, yıl içerisinde birkaç kez memleketine geldiğini söyledi. Özellikle deprem sürecinde sık sık Malatya’da bulunduğunu belirten Erdoğan, şehirdeki yıkımın büyüklüğüne dikkat çekti.
“Ben en son Kurban Bayramı’nda gelmiştim. Yılda en az iki üç kez Malatya’ya geliyorum. Deprem sürecinde de sık sık geldim. Malatya’da yıkım gerçekten çok büyük. Can kaybı bazı illere göre daha az olabilir ama yıkım açısından bakıldığında durum oldukça ağır.”
“Deprem Sonrası Şehir Yeniden Planlanmalıydı”
Deprem sonrasında Malatya’nın yeniden planlanması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, şehir merkezinin modern bir şekilde kurulması için önemli bir fırsat yakalandığını ancak bunun yeterince değerlendirilemediğini söyledi.
“Deprem büyük bir felaket ama şehir planlaması açısından da bir fırsat olabilirdi. Çarşı merkezi, ana caddeler ve ticaret alanları çok daha modern ve planlı bir şekilde yapılabilirdi. Ne yazık ki bugün ortaya çıkan tablo o potansiyeli tam olarak yansıtmıyor.”
“Şehir Merkezi Olmadan Ekonomi Ayağa Kalkamaz”
Malatya’da ekonomik hayatın henüz normalleşmediğini ifade eden Erdoğan, esnafın hâlâ konteynerlerde faaliyet göstermesinin büyük bir sorun olduğunu belirtti.
“Bir şehrin can damarı esnaftır. Eğer şehir merkeziniz yoksa ekonomik hayatın normale dönmesi çok zor. Depremin üzerinden üç yıl geçti ama çarşı merkezi hâlâ tam anlamıyla ortaya çıkmış değil. Esnafın büyük bölümü konteynerlerde faaliyet gösteriyor.”
“Malatya Ciddi Göç Verdi”
Deprem sonrası Malatya’nın önemli ölçüde göç verdiğini söyleyen Erdoğan, özellikle büyük şehirlere yoğun bir göç yaşandığını ifade etti.
“Depremden sonra Malatya’dan ciddi bir göç oldu. Ankara’da yaşıyorum, deprem sonrası yaklaşık yüz bin civarında Malatyalı Ankara’ya geldi. Bir kısmı geri döndü ama önemli bir kısmı orada yaşam kurdu. Malatya’nın yeniden güçlenmesi için Malatyalıların tekrar memleketlerine dönmesi gerekiyor.”
“Ekonomide Üretim Şart”
Türkiye ekonomisine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Erdoğan, ekonomide kalıcı düzelmenin üretimle mümkün olacağını söyledi.
“Ekonominin düzelmesi için üretim şart. Üretim olmadan enflasyon düşmez. Faiz oranları şu anda çok yüksek. Yüzde 40’ın üzerinde kredi kullanan bir esnafın ya da iş insanının bu krediyi geri ödemesi oldukça zor.”
“Türkiye Seçim Atmosferine Giriyor”
Siyasi gündemi de değerlendiren Erdoğan, Türkiye’nin önümüzdeki dönemde seçim atmosferine gireceğini ifade etti.
“Erken seçim olur mu olmaz mı bilemem ama en geç iki yıl sonra zaten seçim var. Bu süreçte seçim ekonomisi uygulanacaktır. Devletin imkânları daha fazla kullanılacak. Bu da ekonomide yeni sıkıntılar doğurabilir. Enflasyon yeniden yükselme riski taşıyor.”
“CHP’li Belediyelere Yapılan Operasyonlar Tartışma Yarattı”
Son dönemde özellikle Cumhuriyet Halk Partili belediyelere yönelik yapılan operasyonların kamuoyunda ciddi tartışmalara neden olduğunu ifade eden Erdoğan, bu süreçte hukukun herkes için eşit şekilde işlemesi gerektiğini söyledi.
“Bir ülkede hukuk herkese lazım. Bu operasyonlar Cumhuriyet Halk Partisi’ne yapılmış olsa da başka bir partiye yapılmış olsa da aynı şeyi söylerim; eğer ortada bir suç varsa elbette herkes yargılanabilir. Hiç kimse hukukun üstünde değildir. Ancak yargı sürecinin adil, şeffaf ve hukuka uygun şekilde yürütülmesi gerekir.”
Erdoğan, tutuklamanın hukuk sisteminde son çare olması gerektiğini belirterek şunları söyledi:
“Tutuklama en son başvurulacak yöntemdir. Eğer bir kişi kaçma şüphesi taşımıyorsa veya delilleri karartma ihtimali yoksa tutuksuz yargılama esas olmalıdır. Bir belediye başkanının seçilmiş bir kişi olduğunu da unutmamak gerekir. Bu nedenle yargı süreçlerinin daha hassas yürütülmesi gerekir.”
Türkiye’de son dönemde hukuk sistemine olan güvenin tartışılmaya başlandığını ifade eden Erdoğan, bunun toplum açısından önemli bir sorun olduğunu belirtti.
“İnsanların hukuka güvenmesi gerekir. Hukuka güven azaldığı zaman toplumda ciddi sorunlar ortaya çıkar. Bir vatandaş bir dava açtığında ‘acaba bu hakim hangi görüşten’ diye düşünmeye başlarsa bu sağlıklı bir durum değildir.”
“Malatyaspor’a Yazık Oldu”
Malatyaspor’un yaşadığı düşüşün kendisini üzdüğünü dile getiren Erdoğan, geçmişte kulüpte yöneticilik yaptığını hatırlatarak şunları söyledi:
“Malatyaspor yıllarca Süper Lig’de mücadele etmiş güçlü bir takımdı. Ama yanlış yönetimler yüzünden bu noktaya geldi. Bu durum gerçekten Malatya adına büyük bir kayıp.”Y. Malatyaspor için çok ciddi kara para ve usulsüzlük yapıldığına dair iddialar var bence bunlar yargıya taşınıp araştırılmalıdır. Kim suçluysa hukuk karşısında cezasını çekmelidir. “Malatya’ya Okul Yapma Sözü Verdim”
Hayır faaliyetleriyle de tanınan Erdoğan, Malatya’ya bir okul kazandırma sözü verdiğini ve bu projeyi hayata geçirmek istediğini söyledi.
“Malatya’ya bir okul yapma sözümüz var. Depremden önce bu projeyi planlamıştık ancak deprem süreci nedeniyle biraz beklemek durumunda kaldık. Şehrin yerleşim düzeni netleştikten sonra inşallah bu okulu yapacağız. Allah ömür verirse sözümüzü yerine getireceğiz. Eğer biz yetişemezsek çocuklarımız ve vakfımız bu projeyi tamamlayacaktır.”
“Malatya Benim Ailem”
Malatya’ya olan sevgisini her fırsatta dile getiren Erdoğan, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Ben Malatya’nın bir evladıyım. Malatya’yı çok seviyorum. Hemşehrilerimin her zaman yanında olmaya çalışıyorum. Malatya için elimden gelen ne varsa yapmaya hazırım. Çünkü Malatya bizim için çok özel bir yere sahip.”
Konuşmasının sonunda yaklaşan bayram dolayısıyla tüm Malatyalıların bayramını da kutlayan Erdoğan, Malatya’nın yeniden ayağa kalkacağına inandığını söyledi.
Röportaj: Erdal ÖZTÜRK







