Dr. Aydın, gündelik yaşamda farkında olmadan pek çok gıdadan şeker alındığını belirterek,
“Meyve ve sebzelerden, hazır meyve suları ve meşrubatlara; paketli gıdalardan ekmek ve
pirince kadar geniş bir besin grubunda şeker bulunmaktadır.” dedi.
Günlük şeker ihtiyacının erişkin bir bireyde 25 gram olduğunu vurgulayan Dr. Aydın,
“Büyük boy bir elma ile aslında bu ihtiyacımızı karşılayabiliyoruz. Bu açıdan bakıldığında
hazır şeker içeren gıdaların tüketimini azalttığımızda ya da hayatımızdan çıkardığımızda
herhangi bir kaybımız olmayacaktır.” ifadelerini kullandı.
Ambalajlı gıdalar konusunda da uyarılarda bulunan Dr. Aydın, “Benzer özellikteki ürünlerin
düşük şeker içerikli olanlarını tercih etmeliyiz. Beslenme alışkanlıklarımızı bu yönde
değiştirdiğimizde obezite, tip 2 diyabet ve buna bağlı gelişen kalp-damar hastalıklarının
görülme riskini azaltabiliriz, hatta engelleyebiliriz.” diye konuştu.
Hareketli bir yaşamın önemine de değinen Dr. Aydın, “Hayatımızda hareketliliğimizi artırıp
şeker tüketimini azalttığımızda daha sağlıklı ve kaliteli bir hayat sürebiliriz.” diyerek
sözlerini tamamladı.
Sağlık
24 Eylül 2025 - 18:36
Dr. Emine Şener Aydın'dan Şeker Tüketimi Uyarısı
Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görev yapan Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Dr. Emine Şener Aydın, Dünya Şeker Tüketimi Haftası kapsamında vatandaşlara günlük şeker tüketimi konusunda önemli uyarılarda bulundu.
Sağlık
24 Eylül 2025 - 18:36
İlginizi Çekebilir











