Yeni Kaynaklar Toparlar'a Can Oluyor

MUSKİ Genel Müdürlüğü, Köyceğiz ilçesine bağlı Toparlar Mahallesi'nde artan içme suyu ihtiyacını karşılamak ve su kaynağının daha verimli kullanılmasıyla kesintisiz içme suyu teminini sağlamak amacıyla yürütülen kaynak kaptaj iyileştirme çalışmaları tamamlanma aşamasına geldi.

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın altyapının güçlendirilerek vatandaşlara kesintisiz içme suyu sağlanması yönündeki talimatları doğrultusunda projelerine devam eden Muğla Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda MUSKİ tarafından Köyceğiz ilçesi Toparlar Mahallesi Meşelik Mevkii’nde yeni su kaynaklarının sisteme kazandırılması amacıyla başlatılan 11 farklı noktadaki kaptaj çalışmalarında sona gelindi. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte mahallede yaşanan su kesintileri ve basınç sorunlarının ortadan kalkacak.

Yapılan Çalışma ile Verim Artırıldı

Bölgenin artan içme suyu ihtiyacını karşılamak ve basınç sorunlarını gidermek amacıyla MUSKİ ekipleri, Toparlar Mahallesi Meşelik Mevkii’nde 11 farklı noktada ilave su temini için yaklaşık üç ay süren kapsamlı bir çalışma yürüttü. Çalışma kapsamında 2 bin 500 metre uzunluğunda içme suyu isale hattı imalatı tamamlanırken 3 toplama noktası sisteme dahil edilerek saniyede 11 litre ek su sağlandı. Yeni su kaynaklarıyla bölgenin içme suyu altyapısı güçlendirilirken, geçmiş yıllarda yaşanan kesinti ve basınç sorunlarının da önüne geçilecek. Ayrıca bölgede TOKİ tarafından planlanan konutlarla birlikte artacak su ihtiyacı da karşılanabilecek.

Mahalle Sakini İsmail Çetin, “Depo Yapıldıktan Sonra Suyumuz Oldu”

Proje sayesinde önce çektikleri sıkıntıların son bulacağını söyleyen Mahalle sakini İsmail Çetin, “Yani daha önce yıllardır hep su sıkıntısı çektik. Su buradan geçmiyordu. Hepimiz burada belli bir zamandan sonra bu durumu yaşadık. Daha önce dereden gelen bir su vardı. O sudan bizim oraya su basılıyordu. Yani ne bileyim, arkadan oradan buradan idare ediyorduk ama yetmiyordu. Çok şükür buraya bir depo yapıldıktan sonra suyumuz oldu. Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a çok teşekkür ediyoruz.” dedi.

Mahalle Sakini Feriştah Gökgedik, “Bir Daha Su Problemimiz Olmayacak”

Bölgelerinde yaşanan basınç problemlerini kalıcı olarak çözüleceğini vurgulayan mahalle sakini Feriştah Gökgedik, “Burada içme suyu hattı bulunmuyordu. Yani suyun hiç olmadığı zamanlar oluyordu. Şimdi burada büyük çalışmalar yaptılar. İçme suyu depoları yaptılar ve şu an su sıkıntımız yok. Burada kaynağından su getiriyorlar bu çalışmaların da son aşamasındalar tamamlanmasıyla bir daha su problemimiz olmayacak. Bu çalışmalar sayesinde sularımız daha düzenli hale geldi, çok şükür. Eskisine göre çok daha iyi oldu. Biz de bu çalışmalarda emeği geçen Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a ve MUSKİ çalışanlarına çok teşekkür ediyoruz.” dedi.

Toparlar Mahalle Muhtarı Bilal Toros, “Bu Çalışmalar Sayesinde Evlerimize Kesintisiz Şekilde Ulaşmaya Başladı”

İçme suyu ihtiyaçları doğrultusunda yapılan çalışmanın değerine değinen Toparlar Mahalle Muhtarı Bilal Toros, “Mahallemizde askeriye var, sosyal alanlarımız var ve mahallemizin büyümesinden dolayı 2000’in üzerinde hanemiz bulunuyor. Bu hanelerin belli kesimlerinde su sıkıntısı yaşanıyordu. Özellikle bazı evlerin ikinci katlarına su çıkmıyordu, basınç sorunları vardı. Bu çalışmalar sayesinde evlerimize kesintisiz şekilde ulaşmaya başladı. Önceden özellikle yaz aylarında, nüfus artışıyla birlikte bu sorun daha da belirgin hale geliyordu. Şu an yapılan çalışmalarla birlikte basınç sorunlarımızın büyük ölçüde giderildi. Tamamen devreye girdiğinde artık bu tür sıkıntılarımız kalmayacak. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’a, MUSKİ Genel Müdürümüz Yılmaz Şengül’e ve emeği geçen tüm çalışanlara teşekkür ediyorum.” diye konuştu.